San Diego!

Hej hopp alla!

Nu måste bloggen upptateras och hållas igen eftersom jag måste ju berätta om hur de går för mig här i USA, San Diego. Har varit här nu i tre dagar, de första dagarna har rätt jobbiga tidskyllnaden saknaden av alla hemma och en förkylning. Men idag känns det bättre börjar vänja mig med tiden. Bor på ett ställe som heter Costa Verde som är ett lägenhtes område i La jolla. Här ska jag bo första månaden. Sedan får vi se vad som händer. Resan gick bra mamma lämnade av mig i stockholm där jag åkte själv till New York men där mötte jag en svensk tjej som heter Jenny som också är här i San Deigo.
Första dagen här tog jag det rätt lungt, gick och handla mat. Sedan visade tjejen jag bor med var skolan var och hur man tog sig dit. Hon och hennes pojkvän är jätte snälla och pratar bra på engelska.
Andra dagen tog jag mig en promenad till ett köpcentrum där jag fixade mig ett Usa kontankort till min mobil. Så fråga mig så ska ni få mitt nya nummer!!
Efter det pratade jag med de tre tjejerna från sverige de bor på ett ställe som heter pasfic betch så jag tog mig dit, vi åt mat och kollade på en lägenhet till dom eftersom de letar efter en de ska bo i.
Idag vaknade jag och kännde mig rätt förlyd och tänte att jag skulle ta det rätt lungt men bestämde mig ändå att jag ville till standen. Det är en liten bit till standen så det bästa är att ta bussen. Det såg rätt måligt ut men ändå varmt så jag la mig en stund och oj vad solen tog snabbt...detta kommer nog bli bra efter ett tag här. Hoppas jag får mycket färg!!! :)
Flygplatens i New York, Jenny sitter där lite svårt att se..
I huset 8730 bor jag!! :)
'
Jag och mitt biblotek!
Det Blåa Havet! :)
Jenny, emma och sofie och massa MAT :)
Jag och stranden ser kallt ut men det var super vamt
och solen tog jätte mycket!
Kolla in "lilla" tången...;)
Det är den 11sep idag och därför var alla flaggor på halv stång
Ha de så bra, så upptaterar jag snart igen!




I have your heart.....do not forget the...




Kommentarer
Postat av: Mamman

Vilken STOR tång!!! Är allt BIG i USA?

Ha det bäst!

2009-09-12 @ 09:08:17
Postat av: Carin

Åh vad kul att du uppdaterat bloggen och tänkte fortsätta med det.

Nya vänner verkar du redan ha fått:) Jätteroligt.

Vill absolut ha ditt nya mobilnr.

Kram!

2009-09-12 @ 17:17:42
Postat av: Carin

Glömde skriva att det är jättekul att du lägger in bilder också. Ser underbart ut.

Kram!

2009-09-12 @ 17:19:15
Postat av: Malin G

Åå va härligt det ser ut! Jag tycker det är en så himla häftig resa du ger dig ut på! det är modigt! Men jag är säker på att du kommer få det alldeles underbart å att det kommer gå jätte bra! Å jag undrar samma som mamma karin, är allt så BIG i USA som man tror?? Tången verkar bekräfta det! =) Kram!

2009-09-12 @ 20:55:24
URL: http://malin87.blogg.se/
Postat av: Din gammla kärlek/buksyster å cattis

ÅåÅå så fint jag vill veta mer skicka mig ditt nummer å skypnamn med...... Har hittat en rolig film i dag på dig. Du måste se den puss pusssss

2009-09-13 @ 23:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0